dearamanda.blogg.se

Till min bästavän Amanda

Skoter

Publicerad 2014-01-12 12:58:32 i Allmänt,

I fredags började skoterkursen (intensiv) med teori.

Jag har nog glömt att nämna det men i födelsedags present av farmor och farfar fick jag att de skulle betala skoterkursen

Igår var dag två med även då två timmars teori. idag har vi från klockan 11-15.30 och då i slutet har vi provet. Sedan direkt efter det åker vi till lövskär (området) för praktiska delen och att, typ, köra upp.
I körkortet så krävs det ingen praktisk del, så man kan inte heller kugga på den, men man väljer att göra den för att visa hur man använder en skoter och klarar av att byta nödvändiga delar av den. Ex variatorrem och tändstift.

Jag har ju faktiskt inte suttit på en skoter på något år, så jag blev lite nervös över uppkörningsdelen. Det var då innan jag fått veta att den inte var så viktig. Givetvis så ville jag ju övningsköra innan så pappa och jag for till farmor och farfar så jag fick köra lite. Farfar var deb som var hemma. Gud vad dem tjorvade så att vi fick springa och tjorva för att få i slutet igång den ena skotern. . aja det gick bra tillslut och det var kul att köra och jag var grym haha aja nu är jag sjukt taggad på att skaffa skoter och fara till Matsdal/fjällen/fjällstugan och köra skotern nä

r kpmmer du upp till Luleå och hur länge? vill du så kan du ju på påsk wller något annat lov följa med upp när vi ska dit.. om det finns plats !! :D fjällvärlden är sjukt fin! och allt med alla där och turerna vi far på är så himla underbara och harmoniska samtidigt som jag har haft kul. . aja har lunchpaus nu så ska snöra i mig en shake! haha det slank visst med en bild där som jag inte tänkt ta med i detta inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela