dearamanda.blogg.se

Till min bästavän Amanda

Color

Publicerad 2014-01-08 11:08:31 i Allmänt,

Amanda färgade också håret när jag färgade det. Hon blekte håret. Så nu har hon en Guld, Blond Orange/gul aktig färg.Hon sa att hon funderar på att färga håret ljusbrunt, som hon först ville ha det, eller rött, något mörkare än vad jag har. Jag Tycker personligen att hon skulle kunna bära upp blont hår. Grejen är den att Alla kan passa I alla färger, MEN man får sedan anpassa nyans av färgen till vad som där passar en. Emelie, Denises Syster, har sagt att Amanda inte "passar" i blont för att det "ser konstigt ut" med mörka ögonbryn till blont hår.. eh nej.. Givetvis inte. Vaddå ska hon ha vita ögonbryn för att hon färgar håret vitt?? lol. hon har naturligt skitsnygga ögonbryn som passar till allt. Jag tycker att Amanda skulle passa i något sånthär. Kolla på henne och se det framför dig.
 
 
 
 
 
 
 
 
Sen så Säger Denise att hon blir sugen på förändring när vi har färgat håret. Denise sa att hon ville ha tillbaka ombren. Denna gång så köpte Denise en sån här.. Alltså den längst till vänster.
Tidigare använde vi oss av vanlig helblond blekning. Jag sa till henne att inte förvänta sig samma resultat. För det kommer inte att bli likadant. Dels för att det är en annan färg som är mörkare och att jag inte vet hur det här "speciella" ombre paketet fungerar.. Jag fick förra gången att funka för att jag för hand arbetade mycket i håret. Det här ser ju mest ut att bli en rand. inte direkt som att det blir så mycket ljusare ut i topparna. Aja vi får se hur det blir.. Eller Ja hur nörjd hon blir.. Haha jag vet att jag är lite dumtjurig. Men jag tycker att det äär roligare när det blir unikt. När man använder sig av en vanlig färg och skapar konstewn själv. hehe. så här såg hon ut
 
Så här ser Denise ut typ nu. Undrar om, och vad, man skulle kunna göra för olika frisyrer och färger på henne, som skulle smickra henne? det vore kul att frova sig fram.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela