dearamanda.blogg.se

Till min bästavän Amanda

Torsdagens outfit

Publicerad 2014-02-14 20:52:04 i Allmänt,

I går var det torsdag. En dag då jag hade tänkt fråga typ Theo om han ville plugga till sammhällsprovet som
skulle äga rum dagen efter. Jag ville samtidigt inte fråga honom för att jag skulle då verka för på.. Jag tänkte inte på samhällsen något mer sen fram till sista lektionen.
 
Innan sista lektionen skulle börja så gick våran samhällslärare förbi och kollade läget med mig och två andra.. sen kom samhällsprovet upp av en av mina klasskompisar. Läraren började prata lite smått om vad man skulle kunna och för att göra sig bekväm så tog hon några steg bort från platsen hon stod på först, nära mig, till en bänk och satte sig. Fler och fler klasskamrater samlade sig runt läraren Anna. Jag försökte snappa upp lite av vad som sades till en början men snart gav jag upp och tänkte att det blir som det blir. I samband med att fler samlades så tog jag stöd av väggen bakom mig och orken bara rann ur mig så jag satte mig med benen uppdragna, fortfarande längs väggen. Jag bara satt ett tag medan många klasskamrater stressade om provet.
Efter en stund kom Vladik ut ur klassrummet bakom mig, det klassrum som lektionen skulle ta plats. Han räckte ut handen och frågade om jag ville ha hjälp att komma upp.. En så förbannat gullig gest! 
Jag tog emot hans hand och i och med att han reste mig upp så resta han också MIG upp. Jag kände mig plötsligt lite piggare och lite gladare.
 
När William pratar med mig, eller ja de flesta men mest han, så blir jag osäker på hur jag ska bete mig.. som att han bara driver med mig, vill locka fram något att reta... Men han är så söt att jag inte kan låta bli att kolla upp och le när han pratar..
Han frågade någonting om hur det var, jag svarade om samhällsprovet och han sa att det nog går bra eller något liknande.
 
En bit in på lektionen när jag och Vidar, som jag jobbar med under denna uppgift, höll på att arbeta så frågade Vladik vad vi arbetade om och jag vände mig om och försökte förklara. Vi småpratade lite om diverse saker och helt plötsligt satt vi och ritade på bänken kartor över var vi bor samtidigt som vi försökte förklara för varandra eftersom att ingen av oss hade någon koll på varandras område. Han bodde på Porsöberget.
När vi ritat klart så gick vi för att hämta papper och tvål för att tvätta av bänken. Vladik gick in på handikapp toaletten medan jag valde en av de mindre. Nästan direkt hörde jag honom säga något. Jag går ut från toaletten och ser honom stå där chockad och generad. Han förklarade att när han öppnade dörren så hade där inne stått en kille med byxorna neddragna pissandes. Jah började i kör med honom garv och vi fattade inte vad som just hänt.
Vi gick tillbaka till klassrummet och tvättade av bänken. När vi var nöjda så vände jag mig om för att påbörja arbetet igen då han nämnde samhällsprovet. Han sa att han var tvungen att plugga ikväll, jag fnös och sa att det var jag då också tvungen att göra. Jag hörde inte om han sagt igen att han behövde plugga ikväll så jag frågade och då hörde jag att han frågade om vi skulle plugga ikväll.
Det slutade med att vi stannade kvar på skolan en timme ungefär och pluggade. Eller ja han förklarade för mig och jag var alldeles för trött för att förstå mycket så jag log, ställde lite frågor när nödvändigt och nickade.
 
Jag tackade för hjälpen när vi skiljdes åt för att han skulle gå till sin skjuts och jag mot stan och bussen.
 Jag hade i slutet bett honom skicka de anteckningar han hade till provet och det sa han att han skulle.
När jag satt på bussen fick jag dem. Sedan började vi skriva lite smått och så.
 När jag kom hem tog jag en bild på mitt hus för att skicka honom som ett snapchat lite som ett skämt eftersom att jag tidigare förklarat vägen till det. Jag missade då helt att min skjuts till träningen satt i bilen utanför mitt hus och vinkade. Tillslut öppnades bildörren och de frågade om jag skulle på träningen idag och jag sa ja!  jag skulle bara springa in och hämta grejerna( snabbpacka ombyte och annat nödvändigt). Jag skrev lite med honom på väg till träningen sen också. Han frågade om jag ville köra frågeleken och jag sa visst, vad är det? Han förklarade. Jag sade att jag tock var på väg till träningen då men att vi kunde köra i allafall. Han sa att vi kunde skjuta upp det till efter träningen. Under och efter träningen började jag ändra mitt ja. Vi går ju ändå i samma klass och det finns ju bara en anledning till varför man vill spela något sånt.
 
Efter träningen sa jag att jag inte skulle hinna spela eftersom att jag var tvungen att plugga. Han lyckades dock övertyga mig när han skrev att han ville göra det för att lära känna mig.. Asså det var så vänligt och jag menar han verkar ju sjysst och jag ville ju också lära känna honom bättre.. Det var dessutom så gulligt sagt att jag inte kunde säga nej. 
 
Såklart blev det konstigt och inte minst dagen efter.
 
 
Leggings Bikbok. Skjorta H&M. Kofta Saint Tropez.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela