dearamanda.blogg.se

Till min bästavän Amanda

Det lönar sig

Publicerad 2014-04-11 23:37:00 i Allmänt,

Jag hade ingen lust att gå till skolan idag. Jag har vanlig idrott på fredagar och nu råkar det vara så att jag har ett prov att göra på idrotten som jag inte gjort.. Jag råkar också denna fredag ha prov i samhälls. Inget att proven har jag pluggat något mer till.. Jag har första passet samhälle.. Provet kändes över förväntan bra. Sedan så hade jag möjlighet att skjuta på idrtottsprovet lite till så det gjorde jag.
 
Som karma så hade jag då istället inte ett så roligt pass. Vi hade val i huset. Jag kunde inte välja. Alternativen som fanns var inte frestande. Jag ville tillhöra någon av de uppdelningarna som var och våga ha kul med dem. Jag vågade inte fråga utanför min trygghets zon. Idrottsläraren gav mig förslaget att gå ut och ta en promenad i det fina vädret. Jag klarade inte av att gå ut själv. Det tog emot för mycket. Tanken på att spendera sista timmen ,och möjligheten för en glad upplevelse, jag har med dessa människor till att gå ute och grubbla för mig själv.. Trots den skinande solen på utsidan så kändes den inte tillräckligt stark för att lysa upp insidan på mig såsom en annan människa kan.
 
Jag gick till pappas jobb och lämnade väskan. Jag hade börjat fundera under idrottspasset på att jogga hem men då förstörde en samling i slutet av passet den idén. När jag väl var på pappas jobb och han antog att jag skulle åka med honom hem och han sa att han bara skulle svänga förbi systemet först, så stod det klart att jag skulle jogga hem!
 
Det låter förmodligen löjligt att jag gör en sån grej av att jag joggade hem. Sanningen är den att det är en stor grej för mig. Ett steg i rätt riktning. Ett tungt men som senare käns som ett så lättande beslut.
 
Tydligen så är det vanligt att tigrar simmar både för att svalka sig och för att fiska.. Det visste jag inte.
Även om det jag just sa får bilden att verka vanlig så känns den ändå så stark.
Den sliter och kämpar i vattnet trots att den inte är byggd för det. Som belöning får tiger då naturlig svalkning och med tur också mat.
 
 
Tigern och vattnet känns fortfarande för mig som två helt olika krafter. 
Tillsammans bildar de en kraftfull bild enligt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela